Bez turistov: z Novej Bystrice k zvoničke v Terchovej

Túto trasu je možné absolvovať pešo, ale aj na horskom bicykli. Touto trasou prejdete z Kysúc do prostredia malebnej Malej Fatry.

Zvonička u Marunov.

Náročnosť: jednoduchá

TRASA: N.Bystrica, vodná nádrž – Pod Zázvorskou Kýčerou – Kováčka – Zvonica u Marunov

Dĺžka trasy pešo: 3h

Trasu začíname pri vodnej nádrži N. Bystrica, kde sa najskôr kocháme pohľadom na okolie, pozorujeme rybky a užívame si to ticho. Pokračujeme v trase okolo vodnej nádrže, na trase pozorujeme vodnú nádrž z iných uhlov. Po cca 3km sa nachádza prvý rázcestník, ktorý informuje o trase do Terchovej.

TIP: Ak by ste si chceli trasu predĺžiť, nemusíte pri tomto prvom rázcestníku odbočiť. Po ďalších cca 2km je ďalšia odbočka do Terchovej, nakoniec sa spoja. A 0,5km od druhej odbočky (ak budete pokračovať po ceste okolo vodnej nádrže) sa nachádza v Riečnici známy kostolík.

My sme odbočili na prvom rázcesníku (žltá značka na Kováčku), po cca 3km sa dostávame pod Zázvorskú Kýčeru, kde sa napájame na modrú značku, odkiaľ je Kováčka vzdialená už len 0,5h.

TIP: Ak by ste si opäť ako prídete k Kováčke chceli trasu predĺžiť, neodporúčam smer Okrúhlica, Javorinka. Táto trasa prechádza horou, je omnohou náročnejšia a po celý čas žiaden výhľad (Javorinka končí uprostred lesa). Ak by ste však plánovali výjsť na Kubínskej Holi, potom od Kováčky je vzdialená cca 7h cesty smerom cez Javorinku.

Od Kováčky je zvonica vzdialená pár minút. Prechádzame na žlto značenú trasu prudko dolu. Po 15 minútach sa ocitneme v chatovej oblasti u Marunov. Zvoničku je vidieť z diaľky. Naozaj krásne prostredie s výhľadom na hrebene Malej Fatry.

Parkovanie a verejná doprava

Ak plánujete ísť na túru autom, potom jednoducho zaparkujete pri vodnej nádrži. V tomto prípade sa budete musieť vrátiť tou istou trasou naspäť. Verejnou dopravou sa sem dostanete autobusom, zastávka: N. Bystrica, škorvagovia a odtiaľ k vodnej nádrži. Výhodou je, že sa nemusíte po trase vraciať, ale môžte pokračovať smer Terchová, kde nastúpite na bus.

Viac článkov na výlet v okolí nájdeš tu: https://www.slovakdiscoverer.com/category/idem-na-turu-po-slovensku/kysuce/

Pre lepšiu predstavivosť pozri mapku a galériu 😉

2 Replies to “Bez turistov: z Novej Bystrice k zvoničke v Terchovej”

1. Dobrý deň prosím vás píšete že od zvonice Muranov do Terchovej ide krásny asfalt. To myslíte okolo osady Janosikovci? Lebo chceme ísť tadiaľ ale tam pri lome asfalt konci.