Hojdačka s prekrásnym výhľadom v Oščadnici

Po minulé roky, ale aj tento sa hojdačky tešia veľkej obľube (veď kto by ich nemal rád) najmä vďaka influencerom na instagrame. Niekde až tak, že ich museli odrezať s konárom, kvôli veľkému náporu turistov, ktorí začali okolie veľmi znečisťovať odpadkami a domácim už z toho pravdepodobne rupli nervy. Preto ťa v úvode prosím, aby si rešpektoval prírodu a čo si do nej prinesieš, aby si si zobral so sebou späť.

Hojdačka v Oščadnici.

Základné info:

TRASA: Oščadnica, Lalík – Oščadnica, Magura a späť

Náročnosť: jednoduchá

Časovo: 3 h tam aj späť

Dĺžka trasy: 7 km

Hojdačka s výhľadom.

O trase:

Trasu začíname na konečnej v Oščadnici, Lalík, kde od rázcestníka pokračujeme po žltej značke a držime sa jej celú cestu. Spočiatku prechádzame popri domoch. Po asi 800m je potrebné si všimnúť, že žltá značka zatáča doľava a treba zísť z cesty smerom k chatám. Odtiaľto ťa čaká mierne stúpanie, ktoré určite zvládne každý. Okolo chát je ešte asfaltová cesta, neskôr sa mení na lesnú. Po pol hodine sa dostávame k lesníckemu posedu a keď podídeme ďalej pred sebou máme dvojkríž. Oproti tomuto dvojkrížu sa nachádza trochu nižšie hojdačka. Z hojdačky je výhľad na Oščadnicu aj smer Skalité a Zwardon. Od hojdačky ti odporúčam pokračovať kúsok po žltej značke, na rázcestí sa nachádza pekný posed s výhľadom. Kto chce, môže pokračovať na Kykuľu. Z nej je vidieť už do Poľska.

O hojdačke v Zázrivej nájdeš článok na tomto odkaze: https://www.slovakdiscoverer.com/zazriva-carokrasny-kut-slovenska/

Posed Magura.

Verejná doprava a parkovanie:

Ak rozmýšľaš nad autobusovou dopravou, zastávka je Oščadnica, Laliky – ktorá je vlastne jednou z konečných zastávok v obci. Určite nenastupuj na autobus, ktorému svieti smer Oščadnica, Dedovka. Ten ťa privedie pod Veľkú Raču. Autom zaparkuješ na konečnej, kde sa autobus otáča, teda pri rázcestníku Oščadnica, Lalík. Neodporúčam pokračovať po ceste ďalej, nebudeš mať kde zaparkovať, nakoľko je cesta úzka len na jedno auto.

Trasu na mape si môžeš pozrieť na tomto odkaze:

Hojdačka v Oščadnici.

2 Replies to “Hojdačka s prekrásnym výhľadom v Oščadnici”