Okruh: Malý Rozsutec

Malý Rozsutec (1 343m n. m.) je pomerne frekventovaný malofatranský vrchol vďaka svojej celoročnej prístupnosti, nachádzajúci sa na okraji hrebeňa Krivánskej Malej Fatry.

Cez Jánošíkové diery na Malý Rozsutec.

Základné info:

TRASA: Hotel Diery, parkovisko – Dolné diery – Podžiar – Horné diery – Pod Pálenicou – Pod Tanečnicou – Sedlo Medzirozsutce – Malý Rozsutec – osada Podrozsutec – Hotel Diery, parkovisko

Náročnosť: stredne náročná Dĺžka trasy: 10,5km Časovo: 5h

Stúpanie: 783m Klesanie: 783m

Malý Rozsutec.

O trase:

Trasu začíname pri hoteli Diery, kde okolo hotela prejdeme na modrú značku a nenáročnou trasou prejdeme po lavičkách cez Jánošíkove diery k značke Ostrvné. Tu sa môžete sami rozhodnúť, či pôjdete po žltej, alebo pokračovať po modrej, obe sa spoja pri rázcestníku Podžiar, kde sa nachádzajú koliby, v ktorých je možné sa občerstviť. Od Podžiaru pokračujeme cez horné diery cez rôzne rebríky po modrej značke k rázcestiu pod Pálenicou.

Odtiaľto sa stále držíme modrej značky (keď zídeme na zelenú, nič sa nedeje, opäť sa spoja, akurát zelená nie je taká zaujímavá a vedie cez les, ale stretnete na nej omnoho menej ľudí), prichádzame k prvému výhľadkovému bodu na Malý Rozsutec (pod Tanečnicou), pokračujeme 10min. na sedlo Medzirozsutce. Zo sedla, aj keď sa to nezdá sa dostanete na Malý Rozsutec už za 20min. Trasa je prudká, zaistená, vyžaduje sa lezenie. Z vrcholu môžme vidieť kruhový výhľad na okolie. Z Rozsutca pomaly zlezieme ďalej po zelenej značke už len lesom až do osady pod Rozsutcom. Tu je možné sa opäť občerstviť v Zaťkovom dvore. Po zelenej značke pokračujeme až k hotelu Diery. Od osady to je už len prechádzka.

Malý Rozsutec vrchol.

TIP: z Malého Rozsutca je možné v lete pozorovať krásny západ slnka.

Cestou na Malý Rozsutec.

Verejná doprava a parkovanie:

Autom zaparkujete na platenom parkovisku pri hoteli Diery, prípadne v ktoromkoľvek blízkom dvore (miestny si takto privyrábajú). Autobusom sa tu dostanete zo Žiliny. Zastávka: Terchová, Biely Potok, Hotel Diery, no nie každý spoj touto zastávkou prechádza, vystúpiť je teda môžete aj v centre: Terchová, centrum a odtiaľto je to k hotelu Diery cca ešte 3km peši.

MAPKU trasy okruhu nájdete TU. Kam v okolí Malej Fatry? Moje ďalšie zaujímavé tipy nájdete TU.

Od osady spod Rozsutca smerujeme k hotelu Diery.