Rozprávková rozhľadňa na Bobovci – Stará Bystrica

Stará Bystrica je podľa mňa jednou z najkrajších obcí Kysúc a spolu s Novou Bystricou toho turistom ponúka naozaj veľa: orloj v centre obce, Zbojnícku baštu, cyklotrasy, skanzén, vodnú nádrž a jednu z prvých rozhľadní na Kysuciach – rozhľadňu na Bobovci.

Rozhľadňa na Bobovci.

TRASA: Stará Bystrica, bufet Slezáčik – Pod Bobovcom, cyklomagistrála – Rozhľadňa na Bobovci – Stará Bystrica, u Ďurice – Stará Bystrica, bufet Slezáčik

Náročnosť: jednoduchá Dĺžka trasy: 5 km Časovo: do 1h nahor

Trasu začíname pri bufete Slezáčik, prejdeme mostíkom a pokračujeme rovno po cyklotrase cca 500m, kde natrafíme na značku s odbočkou na rozhľadňu. Začíname stúpať. Trasa vedie lesom kľukatými cestičkami, alebo si cestu môžete skrátiť strmo nahor vychodenou skratkou. Po cca 45min. sa dostávame k rozhľadni na Bobovci (720m n. m.). Pri rozhľadni sa nachádza aj odpočívadlo a tabuľa s históriou ako sa rozhľadňa staviala. Z rozhľadne je vidieť ako Starú Bystricu, tak aj ostatné susedné dedinky a okrem toho aj hrebeň Malej Fatry. Z rozhľadne sa nevraciame tou cestou, ktorou sme prišli, ale pokračujeme od rozhľadne druhou cestou, ktorá vedie k osade u Ďuricov a nakoniec na začiatok trasy k bufetu Slezáčik.

Z rozhľadne.

TIP: Trasa na rozhľadňu je vhodná aj na horské bicykle.

Parkovanie a verejná doprava: Autom zaparkujete pri bufete Slezáčik, rozhľadňu je vidieť od hlavnej cesty. K bufetu zamierte z kruhového objazdu v St. Bystrici na smer Radôstka, z kruhového objazdu po 200m odbočte vľavo. Autobusom vystúpite na zastávke Stará Bystrica, Hámer a prejdete pešo cez kruhový objazd smer Radôstka. Po 200m odbočíte vľavo.

One Reply to “Rozprávková rozhľadňa na Bobovci – Stará Bystrica”