KNM: Rozhľadňa na vrchu Tábor

Dnes sme sa konečne opäť po dlhšom čase vybrali na menšiu túričku do Kysuckého Nového Mesta na vrch Tábor (697 m.n.m.), na ktorom sa nachádza rozhľadňa, ktorá bola je sprístupnená od roku 2016.

Kysucké Nové Mesto sa nachádza v Žilinskom kraji v oblasti dolných Kysúc.

Rozhľadňa na vrchu Tábor.

Náročnosť: jednoduchá

TRASA: KNM žel. stanica – vrch Tábor

Trasa od železničnej, prípadne autobusovej stanice nie je nijak k vrchu viac špecifikovaná. Od stanice (bus, vlak) po 300m smerom do mesta je potrebné odbočiť vpravo a prejsť cez podchod. Následne pokračujte rovno. Trasa je dobre značená modrou turistickou značkou. Asi po ďalších 300m od podchodu zamierte do uličky vpravo (držte sa stále modrej značky). Po chvíli sa ocitnete na panelovej ceste a odtiaľto je krásny výhľad na mesto. Táto panelová cesta však nevedie až k rozhľadni, ďalej vedie bežná lesná cesta (v upršaných mesiacoch, dňoch je cesta blatistá). Určite nezablúdite, trasa je dobre značená. Celkovo má trasa 6,6km. Časovo: 1,5 – 2h (celkovo hore,dolu)

Parkovanie a verejná doprava

Ak plánujete vyraziť na túru vlastným autom, parkovať môžte pri stanici (vlak, bus). Parkovisko je bezplatné. Ďalej sa do KNM môžte dopraviť autobusom, alebo vlakom. Zastávka v oboch prípadoch je KNM – stanica.

TIP: Túru radšej absolvujte v teplejších mesiacoch, kedy nie je toľko blata, alebo stále neprší. My sme sa vracali ako tri špinavé prasiatka. 🙂

Ďalšie tipy na túry v okolí: https://www.slovakdiscoverer.com/category/idem-na-turu-po-slovensku/kysuce/