Rozhľadňa u Jantov: Krásno nad Kysucou

Rozhľadňa u Jantov sa nachádza nad obcou Krásno nad Kysucou na vrchu Diel (560 m n. m.). Rozhľadňa je verejnosti sprístupnená od 30. augusta 2020 a patrí medzi najnovší prírastok rozhľadní na Kysuciach.

Rozhľadňa u Jantov.

TRASA: Krásno nad Kysucou, žel. priecestie – Krásno n. Kysucou, Kalvária – rozhľadňa u Jantov

Náročnosť: mierne náročnejšie Časovo: 1h k rozhľadni

Trasu začíname na malom parkovisku pri železničnom priecestí, kde sa nachádza aj prvý rázcestník. Prejdeme priecestím, zabočíme vpravo a pokračujeme popri domoch uličkou až na koniec (na konci uličky sa dá parkovať tiež, ale je to tam blatisté). Pokračujeme cestou mierne do kopca, kde nás smeruje ďalší rázcestník s priamou modrou značkou k rozhľadni.

Rázcestník nás nasmeruje cez kalváriu k rozhľadni.

Po pár metroch zabočíme doľava na cestu vysypanú kameňom a odtiaľto nás už čaká len prudké stúpanie popri kalvárii. Cestou nahor sa nám naskytnú prvé pohľady na mesto. Po cca 30min. sa dostávame do cieľa. Rozhľadňa sa nachádza pri nádhernej lúke, vedľa nej sa tiež nachádza altánok na posedenie a informačná tabuľa o rozhľadni.

Zaujímavosť: v základoch rozhľadne je ukrytá časová schránka pre budúcnosť. Čo sa v schránke ukrýva, sa dozvieš z tabule pri rozhľadni. 🙂

Výhľad na mesto Krásno z rozhľadne (odporúčame vidieť aj v noci).

Parkovanie a verejná doprava: Autom zaparkujete jednoducho vedľa železničného priecestia asi 200m pred železničnou stanicou v Krásne. Autobusom vystúpite na zastávke: Krásno nad Kysucou, žel. stanica. Vlakom zastávka železničná stanica v Krásne nad Kysucou.

Ďalšie tipy na túru v okolí nájdeš tu:

Trasu na mape si môžeš pozrieť tu:

One Reply to “Rozhľadňa u Jantov: Krásno nad Kysucou”