Taliansko: Rimini, Bologna, Florencia za 4 dni

Krásne Taliansko – čarovné Toskánsko ♥ Láka vás tento kút sveta? V tomto článku vám prezradím, ako navštíviť tri krásne mestá za štyri dni.

Kanál v Bologni

Začalo to kúpou leteniek z Bratislavy do Bologne za 20€, z Bologne sme sa pohybovali do okolitých miest vlakom: do Rimini, odtiaľ do Florencie a späť do Bologne. Do Bologne sa lieta v piatky okolo obeda a naspäť sa vrátite v pondelok poobede. V tomto článku prinášam tipy a kompletný itinerár tohto tripu.

Po prílete do Bologne sme nasadli na autobus do centra, lístky kúpite vedľa autobusu v automate, označíte v označovači vonku pred autobusom, alebo vo vnútri stanice kde býva menej ľudí, autobus chodí každých 15 minút (cena 6€). Autobus vás vyhodí asi po 20 minútach v centre na vlakovej stanici. Čiže úplne easy. Odtiaľ môžte prejsť centrum Bologne a potom nasadnúť na vlak smerom kam sa vám zapáči. Bologna je dobrým odpichovym miestom kamkoľvek.

Pri mori. Na konci októbra to už síce na kúpanie nebolo, ale v septembri by to ešte šlo. 😉

My sme si vybrali na preskúmanie ako prvé Rimini. Chceli sme ešte vidieť more, tak preto.😆 Takže sme si to namierili na vlakovú stanicu, kde sme si kúpili lístky formou samoobsluhy z automatu na to určeného. Kúpa lístkov nebola náročná a do Rimini stál lístok cca 10€/osoba.

Neprehliadni: ak sa už chystáš kamkoľvek v Taliansku, nezabudni si stiahnúť túto appku http://www.rome2rio.com ktorá ti vyhľadá vždy všetky možné spoje z bodu A do bodu B. Pomocou nej vyhľadáš spoje po celom svete.

Upozorňujem, že pred nástupom do vlaku je potrebné si lístok opäť označiť v označovači pred každou cestou. Po 1,5h vlakom prichádzame do Rimini. Ako prvé zamierime k ubytovaniu, ktoré je cca 15min od vlakovej stanice pešo. V Rimini sa dobre orientuje a podľa mňa sa tam nedá stratiť. Ako ubytovanie sme si vybrali hotel Alibi. Pekný, malý, útulný hotel v tichej lokalite kúsok od mora (5min). Personál bol milý, ústretový, izby čisté. Jediná nevýhoda bola slabá WiFi na izbe. Po check ine v hoteli sme sa išli prejsť k moru a trošku to tu obkukať. Na kúpanie to už samozrejme nebolo.

Kedže už bol večer, len sme sa prešli popri mori a utekali hladný nájsť niekde dobrú reštiku. Našli sme jeden podnik, ktorý bol v anglickom štýle Rose a Crown. Dali sme si tu hamburger s hranolkami a karafu vína. Platili sme 26€. Ceny jedla sú rozhodne vyššie než u nás. Napapkaný a spokojný odchádzame späť na hotel.

Deň druhý…

Druhý deň sa chystáme preskúmať toto mestečko. Hotel požičiava bicykle na pol dňa za 5€ na celý deň za 10€ čo je podľa mňa super cena, no žiaľ po opýtaní sa na bicykel nám bolo povedané, že momentálne sa bicykle požičať nedajú. Veľká škoda. Tak sme sa vybrali za pamiatkami pešo. Opäť sme vyrazili k moru a po pobreží sme smerovali k mólu.

Čo vidieť v Rimini…

My sme si od hotela urobili také kolečko. Celé to máte prejdene pešo tak za 4h spolu s obedom. Keď prechádzate popri moru smerom k prístavu, cez leto, keď je sezóna je tu postavené veľké ruské kolo The Wheel of Rimini, z ktorého je nádherný výhľad na mestečko. Keď sme sem prišli v októbri tak už samozrejme nebolo. Na každom rohu sa dajú požičať bicykle, alebo kolobežky. Nám sa s tým moc nechcelo prplať, kým by sme zistili ako to funguje, radšej sme sa prešli. Od prístavu sme pokračovali smerom do mesta, kde sme natrafili na maják Faro di Rimini (bohužiaľ v rekonštrukcii).

Ponte di Tiberio je most, ktorý tu stojí už viac ako 2 000 rokov a je najväčším symbolom Rimini. Tento pevný most spája Rimini Centro Storico s Borgo San Guliano. Keď sa prechádzate cez Borgo San Guliano, ako by ste sa ocitli v rozprávke.Krásne, pravé talianské uličky, ktoré hrajú všetkými farbami krásnych dverí, okeníc, pomaľovaných stien…Určite sa oplatí touto uličkou prejsť. Ďalej sme zamierili na Piazza Cavour, čo je veľké námestie s historickými budovami okolo a Fontánou della Pigna, malými reštauráciami a sochami. Keď prejdete celým námestím, dostanete sa k  Castel Sismondo, do ktorého sa ale nedostanete, takže môžete obdivovať len zvonku.

Ďalej sme pokračovali k Porta Montanara, čo je starý oblúk, ktorý predstavoval jeden z dvoch vstupov do dverí mesta od 1. storočia. Oproti nemu sa nachádza kostolík Parrocchia San Gaudenzo. Keď sme pokračovali ďalej došli sme k Arco d´Augusto, čo je naozaj veľký oblúk starý viac ako 2 000 rokov a keď sa pri ňom pristavíte a pomyslíte na to, že pred XY rokmi tadeto kráčali Rimania, je to pekný zážitok. Je naozaj skvelé, že sa zachovávajú takéto pamiatky a dokážu vás preniesť do minulosti a Rimini je nielen raj pre dovolenkárov v lete k moru, ale je aj mestom, kde je naozaj cítiť históriu. Celkovo sa mi v tomto meste veľmi páčilo. Ak vám niekto povie, že v Rimini nie je čo pozerať, tak to nie je pravda. Na každom rohu nájdete niečo historické, monumentálne, čo stojí za povšimnutie.

Deň tretí:

Další deň sme sa vybrali do Florencie. Z Rimini nieje priame spojenie, tak sme sa museli opäť vraciat do Bologne a odtiaľ do Florencie (hlavná stanica Florencie: Firenze S.M.N.).
Po príchode do Florencie naše cesty smerujú na ubytovanie. Neskôr vyrážame do mesta to preskúmať asi v najlepšom čase – pred západom slnka.

Čo vidieť vo Florencii…

Už po vystúpení z vlaku ako sme vyšli zo stanice bolo na čo pozerať, krásne historické okolie.
Na Florenciu sme mali asi pol dňa a čo sme stihli?
Santa Maria del Fiore najznámejší dóm, ktorý keď sa povie Florencia, vás napadne určite ako prvý (možno vás nenapadne hneď názov, ale určite jeho známa kupola). Nachádza sa na Piazza del Duomo a je postavený v renesančnej a gotickej architektúre. Staviať sa začala v 13. storočí. Po ceste sme narazili aj na Palazzo Pitti, palác z 15. storočia, na ktorý nadväzujú záhrady Bobuly.

Západ slnka nad Florenciou. Najznámejšie zpbrazenie.

Ďalej Piazza Santa Maria Novella, ktorá sa nachádza len kúsok od železničnej stanice a nachádza sa tu kostolík a veľa reštaurácii, ktoré sa mi vôbec nezdali predražené, v jednej sme sa najedli aj my a chválim.  Ďalší bod sme stihli naozaj tesne pred západom slnka, kedy je oranžová Florencia oranžovejšia než kedykoľvek počas dňa a to sme sa dostali na Piazzale Michelangelo odkiaľ je nádherný panoramatický výhľad na mesto. Urobiť si fotku na tomto mieste je bohužiaľ veľmi náročné. Ľudia su obhádzaný okolo celého zábradlia. Ak vás pochytí hlad, alebo smäd, sú tu aj stánkari, ktorý vám túžbu po jedle, pití uhasia. Avšak, keď uvidíte tie ceny, možno vás ten hlad aj hneď prejde.

Neskôr sme sa išli prechádzať po meste až na hotel. Po ceste sme ešte natrafili na Ponte Vecchio na staroveký most zo 14. storočia, ktorý je obklopený rôznymi luxusnými obchodmi, hlavne čo sa šperkov týka. Z mostu sme prešli hneď na pekné námestie Piazza della Repubblica a odtiaľ na hotel. Myslím, že aj keď sme mali na Florenciu len pol dňa, stihli sme toho mnoho. Samozrejme, vo Florencii je toho oveľa viac.

Deň štvrtý…

Na ďalší deň sme mali odlet lietadla o 20:00 (10/2019), takže sme vyrážali do Bologne a išli ju preskúmať. Momentálne má Ryanair posunuté lety na 12:15, takže my sme mali oveľa viac času na Bolognu.

TIP: Bolognu odporúčam pozrieť ako posledné mesto, nedisponuje toľkými pamiatkami a celé mesto prejdete aj s obedom za 2h.

Čo vidieť v Bologni…

Kúsok od železničnej stanice je park Parco della Montagnola ak už budete mať plne nervy toho hluku a smradu z ulíc, alebo len budete mať viac času a budete chcieť spočnúť, park nie je veľký, ale odpočiniete si tam a je tam naozaj pekná fontána a sochy. Po odpočinku sme sa vybrali ulicami na najznámejšie pamiatky. Takže sme zamierili na Piazza Maggiore od stanice cca 20 minút peši, kde sa nachádza známa Neptúnová fontána a Bazilika San Petronio, ktorá je známa hlavne tým, že je postavená z dvoch materiálov. Zažala sa stavať na konci 14. storočia a odvtedy nebola dokončená. Prečo? Peniaze vraj musseli ísť do iných projektov a tak bol zvyšok baziliky dostavaný z lacnejšieho materiálu.

Parco della Montagnola.

Ďalšou známou pamiatkou a vlastne aj symbolom Bologne sú Two Towers, ktoré je vidieť už z diaľky. Jedna veža, vyššia nesie názov Asinelli s výškou 97,2m a druhá, nižšia a hlavne šikmejšia veža sa nazýva Gasirenda s výškou súčasne 48m. Na čo tieto veže slúžili? Legenda hovorí, že názvy veží boli mená dvoch rodín, ktoré si chceli dokázať, ktorá z nich je bohatšia a tak začali staviať veže.Neskôr boli veže odovzdané obci, ktorá okolo veží postavila základňu pre strážnych vojakov.

Celá prehliadka Bologne lenivým tempom aj s obedom vám nedá zabrať viac ako 4-5h. Preto toto mesto odporúčam pozrieť až ako posledné zo všetkých ostatných. V Bologni odporúčam hneď oproti stanici pizzu, ktorá je chutná a cesto je príjemné chrumkavé. V Bologni sme narazili aj na kanál ako v Benátkach úplne náhodou (prvý obrázok v tomto článku) takže neviem povedať s presnosťou kde sa nachádza.

Na záver by som chcela ešte podotknúť, že výlet z Bologne sa dá naplánovať naozaj na mnoho spôsobov. My sme chceli stihnúť ešte aj Pisu, ktorá je z Florencie do 1h vlakom, ale bohužiaľ. Nabudúce. Stačí sadnúť k mape, kúpiť letenky, vybrať trip a skvelý zážitok je zaručený. 🙂

Ďalšie moje články z cestovania po svete nájdeš tu: https://www.slovakdiscoverer.com/category/cestuj-za-hranice/