Okruh: Hoblík (934 m n. m.)

Nie moc vysoký, nie moc známy, ale za to turisticky pútavý vrch Malej Fatry, to je Hoblík (934 m n. m.). Cestou na Hoblík zažijete adrenalín, ale aj pokoj na duši prechádzkou príjemným borovicovým lesom. Na Hoblík vyrážame z Višňového.

Tu začína neznačená cesta na Hoblík.

Základné info:

TRASA: Višňové, konečná – Višňovská dolina – Hoblík – Pod Hoblíkom – Višňovská dolina – Višňové, konečná

Náročnosť: stredne ťažká Časovo: 2h Dĺžka trasy: 3,1km

Stúpanie: 389m

Vrchol Hoblík.

O trase na Hoblík:

Trasu teda začíname na konečnej vo Višňovom, kde sa nachádza závora a za ňou lesná cesta. Vydáme sa týmto smerom a cca po 300m bočíme doľava. Celá táto trasa je neznačená, preto je dôležité už na začiatku správne odbočiť (prvá foto v článku, takto vyzerá odbočka na Hoblík). Vydáme sa po ceste a po ďalších cca 100m bočíme doprava, strmejšou štrkovitou cestou (nenechajte sa zmiasť, my sme pokračovali po tej cestičke stále rovno a potom nám došlo, že sme mali niekde asi odbočiť), ktorá je celkom pekne vychodená začína stúpanie.

Stúpanie je celou cestou na Hoblík. Pozor na strmé a skalnaté úseky !!!!! Nie je tu žiadne istenie a preto túto trasu nahor neodporúčam osobám so slabšou povahou k výškam a rovnako tiež nie deťom (skôr by som zvolila cestu, ktorou pôjdeme my naspäť, tá je bezpečná) !!!!! Naozaj sa tu nachádzajú strmé úseky nahor, ktoré po daždi, alebo rannej rose môžu veľmi šmýkať. Tento nebezpečný úsek však netrvá dlho a posledná tretina cesty už vedie pekne po kopci.

Výhľad zo skaly pri ohnisku pod Hoblíkom.

Tesne pod vrcholom sa nachádza posedenie s ohniskom a výhľady na Malofatranské vrchy. Tu sme posvačinovali a taktiež sme si na tomto mieste urobili krásne fotografie, nakoľko sa tu nachádza skala, z ktorej je perfektný výhľad. O päť minút sa ocitáme na vrchole s výhľadom na protiľahlý Valientov diel a v pozadí Minčol.

Na vrchole sa nachádza označenie a pravý drevený hoblík. Keďže milujeme okruhy, pokračujeme ďalej. Čaká nás spočiatku strmé klesanie lesom (dokonalá záťaž na kolená), no neskôr sa už ocitáme v lese s miernym klesaním a prechádzame do krásneho borovicového lesa, kde je to už viac menej odpočinková prechádzka. Z lesa sa napojíme na cestu Višňovskej doliny, po ktorej sa vraciame k autu.

Pár metrov pod vrcholom je posedenie s ohniskom a výhľady na Valientov diel a Minčol.

Verejná doprava a parkovanie:

Autom sa dostanete na konečnú Višňového, kde sa nachádza závora. Cesta je tu na parkovanie pomerne dosť rozbitá, parkovanie je zadarmo. Počas týždňa tu zaparkujete bez problémov, avšak cez víkend to môže byť problém, nakoľko je toto počiatočný bod na turistiku ako na Hoblík, tak aj na Minčol a Valientov diel. Autobusom vystúpite na konečnej zastávke: Višňové, konečná a po cca 150m sa dostanete k závore lesnej cesty.

Cesta naspäť viedla borovicovým lesom.

Prikladám MAPKU trasy

Prečítajte si aj o ďalších tipoch na túru z Višňového napr. Valientov diel, alebo Minčol.